مجله گردشگری میدالس

سامانه خدمات گردشگری میدالس

مجله گردشگری میدالس

سامانه خدمات گردشگری میدالس

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ورزشهای موتوری یا همان موتور‌اسپورت از جمله ورزشهای پرتحرک و هیجان انگیز است که همواره طرفداران بسیاری را در دنیا به خود جلب می کند ، این ورزشها تماما با استفاده از وسائل نقلیه خودرویی از جمله انواع اتومبیل ها ، موتورسیکلت ها ، هواپیما ها و سایر وسایل موتور دار انجام می پذیرد.

 ورزشهای موتوری اصولاً بصورت گروهی و با ساختار مسابقات مختلف در پیست های مخصوص به خود و یا بصورت انفرادی برای سرگرمی انجام می پذیرد. در یک دسته بندی کلی ورزشهای موتوری را می توان به کارتینگ، موتورهای چهار چرخ یا ATV ، آف رود، اسکوتر، موتو رود، موپد و مینی بایک تقسیم نمود.

ورزشهای موتوری یا موتو اسپرت رامسر
  مشاهده قیمت ها و رزرو ویلا در رامسر


از برندهای معروف ورزشهای موتوری می توان به کمپانی های زیر اشاره نمود :

از کمپانی های ژاپنی به هوندا (Honda) ، سوزوکی (Suzuk i)، یاماها (Yamaha) کاوازاکی (Kawasaki) که دارای شهرتی جهانی هستند و موتورسیکلت‌های شرکت ایتالیای دوکاتی (Ducati) با داشتن طرح بدنه زیبا و نیز کیفیت فنی مناسب مشهورند که در چند دسته اصلی تولید می‌شوند. دوکاتی در مسابقات قهرمانی موتوجی‌پی و سوپربایک، شرکت می‌کنند و بارها برنده جایزه اول شده ‌است، شرکت کانادایی کن ام ( Can-Am ) در کالیفرنیای ایالات متحده امریکا است که تولید کننده انواع موتورهای چهار چرخ آن رود، آف رود و چهار چرخهای ویژه کودکان، بسیار مطرح است همچنین کمپانی امریکایی ترایمپف ( Triumph ) امروزه موتور سیکلت های خود را در قالب استاندارد Standard ، اسپرتSport ، تورینگTouring،  کروزرCruiser  طراحی و تولید می کند و در انتها کمپانی مگلی (Megelli) یک برند بریتانیایی است. این شرکت ۷۵% از ساخت و قالب گیری اجزای تمامی محصولات خود را با شرکت‌های تایوانی منعقد نموده ‌است که شامل موتور سیکلت Sport اسپرت ۱۲۵r می‌شود .

ورزشهای موتوری یا موتو اسپرت رامسر
مشاهده قیمت ها و رزرو ویلا در مازندران 


درباره موتورهای چهار چرخ  :

ATV  یا موتورهای چهار چرخ به موتور های همه جا رو معروف هستند، بدلیل طراحی آنها مخصوصا لاستیک های بزرگ و منحصر به فردشان که باعث می شود بتواند بروی جاده خاکی و پستی و بلندی ها حرکت کنند می توانند به جاهایی بروند که هر ماشین یا موتوری توانایی عبور از این جاده ها را ندارند و این امر باعث تمایز این وسایل نقلیه مهیج و مخصوص از سایر وسایل نقلیه شده است.

همچنین از نوع ورزشی این وسیله در مسابقات Off-Road در شرایط سخت، مسابقات نمایشی و پرش استفاده می شود اما نوع دیگری از ATV وجود دارد که برای کارهایی همچون کشاورزی، طبیعت گردی و شکار و … مورد استفاده قرار می گیرند.

ATV ها دارای مدل های مختلفی هستند که ۳ نمونه از آنها عبارتند اند از :

Youth Model و Utility model و  sport model

مهمترین سازندگان آنها شرکتهای:

YAMAHA و HONDA و KAWASAKI و ARCTIC CAT و KTM و POLARIS و SUZUKI و KYMCO می باشند.

انواع مدلهای موتور چهار چرخ :

Youth model :

این مدل از ای تی وی ها معمولا به خاطر قیمت مناسب تر و موتور سبک تر برای نوجوانان و افراد کم سن و سال و جهت حفظ ایمنی بیشتر ساخته شده است.

Utility Model :

یک نمونه از ATV برای کار در مزرعه، سفر در طبیعت، حمل وسایل کمپینگ و … از آنها استفاده میشوند که به Utility ATV معروفند.Utility ATV ها معمولا دارای سیستم تعلیق قوی تر، محفظه حمل بار ،کشنده و موتوهای چهار زمانه می باشند. بخاطر داشتن لاستیکهای بزرگ ، گل گیر و بدنه بزرگتر باعث می شود که این مدل نسبت به مدلهای دیگرYouth Model و SPORT Model  در برابر گل و لای ایمن تر باشد. در این مدل سیستم انتقال انرژی به چرخها از طریق شفت گردنده (گاردان) می باشد و از این جهت با سیستم زنجیری در چهار چرخ ها ی اسپرت متفاوت است. موتوهای چهار چرخ با دنده دستی دنده یک بسیار قوی دارند که گشتاور بالایی رو برای حرکت در اختیار می گذارد. اما اغلب Utility ATV ها دارای کلاچ نیستند اما دنده سنگین برای ایجاد گشتاور بالا در اونها موجود است. این نوع چهار چرخ از نظر کنترل در حرکت بسیار خوب می باشد و به راحتی می توان رانندگی با آن را آموخت البته باید اشاره کرد که این نوع چهار چرخ ها بسیار مناسب برای طبیعت گردی و ماهیگیری است.

SPORT Model  :

مدل ورزشی این موتورها بعلت کاربرد خاصشان بسیار نسبت به Utility Atv سبکتر، سریعتر و پر شتاب تر هستند. موتورهای ۲ زمانه و ۴ زمانه دارند اما برای ایجاد شتاب زیاد طراحی شده اند. این نوع چهار چرخ ها معمولا ۵ یا ۶ دنده هستند و مانند Utility ها دنده عقب نیز دارند. البته در نمونه های ۲۵۰ cc دنده ها معمولا اتوماتیک هستند. سیستم تعلیق این نوع چهار چرخ ها بلند می باشد تا بتواند ضربه ناشی از فرود پس از پرش را دفع کند. در این مدل بعلت کوچکتر بودن بدنه به ناچار در روزهای بارانی حسابی گلی خواهید شد. کنترل این نوع از چهار چرخ ها مقداری مشکل تر از مدلهای قبلی است و برای همین نیاز بی تمرین بیشتری برای یادگیری دارند.

پیست موتور چهار چرخ شهر سبز :

در قسمت انتهایی شهربازی سرزمین رویاها جاده ای بسیار جالب طراحی و شبیه سازی شده است که مخصوص علاقمندان ماشین سواری خشن و سریع و در عین حال کم خطر مسابقات رالی است.

ساعت کار : ۱۰ الی ۲۴

زمان استفاده از ATV یا موتور چهارچرخ ۶دقیقه برای هر نفر می باشد.

قیمت : ۳۰,۰۰۰ تومان


ورزشهای موتوری یا موتو اسپرت رامسر
مشاهده مراکز رفاهی تفریحی مازندران


آفرود نوعی از مسابقات ماشین سواری حرفه ای است که در مکان های خاصی روی جاده های پر پیچ و خم خاکی با پستی و بلندی های زیاد انجام می شود و لذت جدیدی از پرش در ارتفاع با ماشین را به رانندگان هدیه می کند. راندن در این نوع جاده ها فقط با ماشین و موتور های به خصوصی ممکن است که قابلیت عبور از موانع و رد شدن از ارتفاعات و پستی و بلندی های این جاده های خاکی را داشته باشند و موتورهای چهار چرخ موجود در پیست تله کابین رامسر نوعی از این وسایل نقلیه بسیار مهیج به شمار می رود که اجازه ی راندن در شرایط خاصی را به علاقمندان و گردشگران عزیز می دهد.

 

منبع : مجتمع شهر سبز