مجله گردشگری میدالس

سامانه خدمات گردشگری میدالس

مجله گردشگری میدالس

سامانه خدمات گردشگری میدالس

گوشه ای از بهشت زمینی که آغازش مسیری سبز و رویایی از ساحل نقره ای خزر و امتدادش آفتاب طلایی رنگ و داغ تابیده از بین شاخ و برگهای جنگل پهن برگ، روی قله های مرتفع کوهستان البرز است.

 بی اغراق اینجا از زیباترین خطوط انتقالی کابلی گردشگری در تمام دنیاست. این ساحل آرام و زیبا فاصله خیلی کمی تا قله ی ۸۰۰ متری ایل میلی و در هر چهار جهت جغرافیایی چشم اندازی بی نظیربرای نشان دادن دارد. تنها کافیست ۳۶۰ درجه به سمت شرق بچرخید تا شهر زیبای رامسر و در جهت غرب چابکسر را در معرض دید داشته باشید. با نگاه کردن به شمال، نمای زیبای دریای بی انتهای خزر را می بینیم و منطقه ی جنوبی نقش زیبای قله های بیرون آمده از جنگل های بکر و روح نواز شمالی را به نمایش می گذارد.

 

 

حرکت کابین ها شروع می شود !

قرار است مسیر ۲ کیلومتری تله کابین را از بالای ۱۶ دکل که با کمک کابل ۴ کیلومتری فولادی یکپارچه بافته شده، با سرعت ۳ متر بر ثانیه طی کنیم و مدت ۱۲ دقیقه لحظه های هیجان انگیز و بی نظیری را تجربه کنیم.

از ساختمان ساحلی حرکت می کنیم و تازه داستان مهیج شروع می شود. کافیست به پایین نگاه کنیم تا منظره های زیبایی از جاده ساحلی ، شهر بازی شلوغ و پر سرو صدای سرزمین رویاها، پیست اتومبیل کارتینگ با شورو هیجان راننده ها، مزرعه های یکدست و سبز چای وباغ های پرتقال را زیر پا حس کنیم.

 اکنون به جایی می رسیم که برای بالا رفتن از کوهپایه با شیب زیاد کابین ها اوج می گیرند و از لا به لای جنگل ها نمای بالای رامسر و چابکسر دیده می شود. در فصل های گرم با تغییر دمای هوای این منطقه پناه بردن از گرمای کسل کننده ی تابستان به نسیم های خنک کوهستان دلچسب و لذت بخش است.

به انتهای مسیر می رسیم و باز هم نمای زیبای دیگری از بالای ایستگاه تله کابین آن هم از بین توده های کوچک ابر جلب توجه می کند. و اما هنوز زیبایی های اینجا ادامه دارد…..

انتهای مسیر ، شروع بخش بزرگی از جذابیت های مجتمع شهر سبز در قله ی ایل میلی ست.

 

ساعت کار : ۹ الی ۲۱

وزن کل نفرات ۳۲۰ کیلوگرم در هر کابین و کودکان زیر چهار سال رایگان می باشد.

قیمت : ۴۰,۰۰۰ تومان

 

بالای این قله برای هر سلیقه ای زمینه تفریح فراهم است!

اگر دنبال ماجرا جویی و هیجان باشید بهترین گزینه سافاری جنگل است. می توانید با پوشیدن لباس های مخصوص و ایمن در حالی که لابه لای درختان معلق هستید مسیری ۴۵۰ متری را با سرعتی شگفت انگیز تجربه کنید و قسمت جذاب اینجاست که برای گذشتن از هر زیپ لاین و رسیدن به خط بعدی از روی پل های چوبی معلق می گذرید و بین مسیر جاذبه هایی مانند پارک جنگلی هزار پله ، غارهای عمیق و پر رمز و راز ایل میلی ، خرابه های قلعه تاریخی نظامی و بام رامسر را پشت سر بگذارید.

در بخش بعدی مجتمع بزرگ هتل بام رامسر را با محیطی آرام و خانوادگی برای اسکان داریم که دهکده کلبه های جنگلی و سوئیت های اختصاصی آماده پذیرایی هستند.

اینجا هم امکانات فوق العاده ای مثل رستوران مجلل و بین المللی ایل میلی ،کافی شاپ ایل میلی و باراکا در دسترس گردشگرها وجود دارد.

و اما مسیر برگشت به پایین هم با چشم انداز بی نظیری مثل تماشای منظره ساحلی از فراز ابرها ، خودش فرصتی با ارزش برای کامل کردن این حس و حال وصف نشدنی ست …

بی شک ، تجربه ی تله کابین رامسر یک تجربه ی بی نظیر برای همه ی سلیقه ها ست و زیبایی های این بهشت غیر قابل انکار است.

 

 

ایمنی و استاندارد شرکت دوپل مایر ( پیمانکار اتریشی )

تجهیزات تله کابین رامسر و طراحی و ساخت آن بر عهده معتبرترین شرکت ساخت تله کابین دنیا یعنی دوپل مایر اتریش بوده است. این شرکت در بیش از ۹۰ کشور دنیا تله کابین هایی ایمن و مدرن تاسیس نموده و به عنوان پیشرو در مهندسی و ساخت تله کابین کارنامه ای درخشان دارد.

 

 

ازمهندسی فنی تله کابین بیشتر بدانید!

معیارهای مورد تاکید این شرکت از هر استانداردی در دنیا سخت گیرانه تر و دقیق تر است. بدون شک با تاکید مدیریت مجموعه شهر سبز بر ایمنی تجهیزات، دوپل مایر تنها انتخاب برای ساخت و تضمین ایمنی تجهیزات تله کابین رامسر بوده است. این خط از ۱۶ دکل و چهار کیلومتر کابل فولادی یک پارچه تشکیل شده است که ۵۴ کابین روی آن با سرعت ۳ متر بر ثانیه مسیر ۲ کیلومتری را در ۱۲ دقیقه طی می کند. ارتفاع طی شده در این مسیر در حدود ۷۰۰ متر است و دسترسی به قله زیبای ایل میلی را با چشم انداز فوق العاده فراهم می کند.

این خط روزانه و به طور دوره ای مورد بازدید پرسنل و مهندسین ایمنی قراردارد و تا کنون دچار هیچگونه حادثه و یا توقف نشده است. پس با خاطر آسوده از آن لذت ببرید.


منبع : مجتمع شهر سبز

 


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی